هزینه زندگی در کانادا

این سایت با موضوعات روز و آزاد ارائه می شود.

هزینه زندگی در کانادا

۵ بازديد

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا می تواند تحت تاثیر مولفه های خاص و مختلفی قرار گیرد. به طور کلی این دغدغه یکی از 3 دغدغه و نگرانی اصلی افرادی است که به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور زندگی می کنند. تفاوتی هم ندارد که هزینه های زندگی را برای دوران دانشجویی خودتان محاسبه می کنید و یا به دنبال دانستن این هزینه ها برای اقامت دائمی که در این کشور دارید، هستید. در ادامه سعی کرده ایم تا بیشترین توضیحات را در این زمینه ها ارائه کرده و شما را هر چه بهتر و بیشتر با این مفهوم آشنا کنیم. فراموش نکنید که پیش از رفتن به این کشور لازم است بهترین و کامل ترین اطلاعات را در هر زمینه ای به دست آورید تا بتوانید زندگی مناسب و خوبی را در این کشور برای خودتان رقم بزنید.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا

هزینه زندگی در کانادا در ایالت ها و شهرهای مختلف این کشور می تواند با یکدیگر دارای تفاوت های زیادی باشد. این موضوع نه تنها در کانادا، بلکه در کشورهای دیگر نیز دیده می شود. به همین خاطر هم در ادامه هزینه های زندگی مربوط به ایالت های مهم و مشهور کانادا را به دو صورت مخارج زندگی برای افراد مجرد و مخارج زندگی برای یک خانواده 4 نفره، بررسی خواهیم کرد.

  • هزینه زندگی در تورنتو

اولین مورد مربوط به تورنتو می شود. در تورنتو برای یک خانواده 4 نفره که بخواهند حداقل یک آپارتمان 3 خوابه خارج از شهر را اجاره کنند، چیزی حدود 7400 دلار نیاز است. این در حالی است که همین هزینه ها برای یک فرد مجرد می تواند حدود 3 هزار دلار شود.

  • هزینه زندگی در ونکوور

هزینه های زندگی در ونکوور کانادا کمی با هزینه های زندگی در تورنتو متفاوت می باشد. به طور مثال هزینه یک خانواده 4 نفره در ونکوور تا حدود 10 هزار دلار می باشد. این در حالی است که برای یک خانواده دو نفره این هزینه به حدود 7 هزار دلار تقلیل پیدا می کند.

  • هزینه زندگی در مونترال

در مونترال کانادا یک خانواده دو نفره به حدود 4800 الی 5 هزار دلار برای یک ماه زندگی نیاز دارند، اما یک خانواده 4 نفره، صرفا به حدود 6 الی 6500 دلار در ماه نیاز خواهند داشت.

هزینه زندگی در اتاوا و همچنین هزینه زندگی در کبک نیز به همین سبک پیش خواهد رفت؛ زیرا این دو شهر نیز از جمله شهرهای بزرگ و اصلی در کشور کانادا به حساب می آیند.

هزینه ها شامل چه مواردی می شود؟

هزینه هایی که در ایالت های مختلف باید پرداخت کنید را در این مقاله بررسی کردیم. حال بهتر است به این نکته بپردازیم که هزینه ها به طور کلی شامل چه مواردی می شوند؟ اگر این موضوع را بدانیم، می توانیم متوجه شویم که بررسی کردن و تعیین هزینه ها به چه شکلی انجام می شود و چگونه می توانیم به صورت ساده و راحت این هزینه ها را تامین کنیم.

  • هزینه های خورد و خوراک

هزینه مواد غذایی در کشور کانادا بستگی به سبک زندگی شما دارد. اگر یک سبک زندگی معمولی داشته باشید و غذای خاصی را مصرف نکنید، به طور میانگین هزینه شما بین 200 الی 300 دلار در ماه می شود.

  • هزینه های پوشاک

هزینه های پوشاک کاملا اختیاری بوده و می توانید با توجه به لباس هایی که خریداری می کنید، هزینه های متفاوتی را نیز پرداخت کنید.

  • هزینه های مسکن

تهیه مسکن یکی از سخت ترین کارهایی است که باید انجام دهید. به طور مثال باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مسکن های مختلف با توجه به تعداد اتاق ها، متراژ ساختمان و همچنین موقعیتی که در آن قرار گرفته اند، می توانند کاملا متفاوت از هم باشند. در نظر داشته باشید که میانگین هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1500دلار و در حومه شهر 1300 دلار است.

  • هزینه های حمل و نقل

برای جابجایی در داخل شهرهای کانادا و یا در خارج از این شهرها، لازم است حتما هزینه های حمل و نقل را به درستی پرداخت کنید. هزینه های حمل و نقل می توانند کاملا متفاوت باشند و به همین دلیل نیز مردم از روش های مختلفی استفاده می کنند. ترجیح اکثر افراد می تواند مربوط به استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی باشد. مترو، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه از جمله سیستم های حمل و نقل عمومی هستند. هزینه بلیط مترو حدود 3.5 دلار در تورنتو است. این هزینه در شهرهای دیگر کانادا می تواند کمتر نیز باشد.

  • هزینه های خدمات رفاهی

خدمات رفاهی می توانند شامل موارد مختلفی شوند. به طور مثال برق، آب، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم های فاضلاب، اینترنت، تلفن و… جزو خدمات رفاهی می باشند. به طور میانگین می توانیم بگوییم که این هزینه ها در ماه حدود 300 دلار می باشد.

  • هزینه های مراقبت از کودک

در خانواده هایی که دارای کودک بین سن یک سال تا 7 سال هستند، هزینه های نگهداری از کودک را نیز باید محاسبه نمایید. به طور کلی هزینه پرستار کودک با توجه به خدماتی که به شما ارائه می کنند، کاملا متفاوت است. علاوه بر هزینه های پرستار کودک، باید هزینه های مدرسه را نیز در نظر بگیرید. برای مدارس ابتدایی 100 هزار دلار و برای مدارس راهنمایی و دبیرستان چیزی حدود 170 هزار دلار باید پرداخت کنید.

  • مالیات

مالیات با توجه به چند عامل مهم تعیین می شود. مالیات در کشور کانادا به سه عامل مهم مربوط می شود. اولین مورد مربوط به میزان درآمد، دومین مورد مربوط به میزان دارایی ها و سومین مورد نیز مربوط به مالیات کالا و خدمات است. هر قدر میزان درآمد شما در کشور کانادا بیشتر باشد، میزان مالیات بیشتری را نیز باید پرداخت کنید. حداقل مالیات 15 درصد و حداکثر مالیات می تواند 33 درصد باشد.

مالیات مربوط به دارایی ها نیز با توجه به ملک های خصوصی و همچنین خودرو، سهام کارخانه، بورس و… می شود. این مقدار از مالیات به صورت سالیانه تعیین می شود و شما به عنوان یک شهروند کانادایی موظف به پرداخت آن هستید. مورد سومی که در خصوص مالیات در کانادا وجود دارد نیز مربوط به مالیات هایی می شود که بر روی تمامی خدمات و کالاها وجود دارد و شما به عنوان یک مشتری در هنگام خرید و دریافت آن کالاها و خدمات، این نوع از مالیات را پرداخت خواهید کرد.

هزینه های تفریح و ورزش و همچنین هزینه های مراقبتی و سلامت نیز از جمله دیگر مواردی هستند که اهمیت دارد.

کلام پایانی

هزینه زندگی در کانادا شامل بخش های مختلف خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل، تفریح، درمان و چند مورد دیگر می شود. هر کدام از این هزینه ها می توانند با توجه به سبک زندگی شما و همچنین با توجه به تعداد افراد خانواده شما دچار تغییر و تحول شوند. این موضوع را به یاد داشته باشید که پیش از مهاجرت کردن به کانادا و یا هر کشور دیگری، لازم است اطلاعات کافی و مهم در این زمینه را به دست آورید. با این کار می توانید بهترین و همچنین راحت ترین زندگی را در کشور مقصد خود تجربه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.